Aveo 3d już w Polsce

Jarosław Zgirski
W tym miesiącu ruszyła w FSO produkcja chevroleta aveo w wersji trzydrzwiowej. Chevrolet coraz lepiej radzi sobie na Starym Kontynencie. W ubiegłym roku sprzedaż aut tej marki sięgnęła 457 tys. sztuk, z tego ponad 110 tysięcy, czyli ok. 28 proc. udziału w ogólnej sprzedaży, przypadło na aveo.

Historia tego modelu zaczęła się w 2001 r., kiedy pod marką Daewoo przejętego przez amerykański koncern GM pojawił się niewielki samochód o nazwie kalos. Na europejskich rynkach nazwę 3- i 5-drzwiowego hatchbacka zmieniono na aveo, a od 2006 r. wprowadzono do sprzedaży wersję sedan. Nowe aveo zaprojektowano w koreańskim centrum wzornictwa GM w Incheon, ale auto produkowane jest wyłącznie w Europie.

Jeszcze w 2008 r. z taśm warszawskich zakładów zjechać ma ok. 60 tys. egzemplarzy, a w przyszłym roku produkcja ma wzrosnąć do 100 tys. Początkowo wytwarzane w Warszawie modele trafiały wyłącznie na rynek ukraiński, natomiast od tego roku aveo z FSO będą sprzedawane na rynkach całej Europy.

Produkcja na Żeraniu stanowi nawiązanie do przedwojennych tradycji współpracy Chevroleta z Polską. Od 1920 r. Chevrolet sprzedawał swoje auta w naszym kraju, a po ośmiu latach przy ul. Wolskiej 103 w Warszawie rozpoczął działalność pierwszy zakład montażowy amerykańskiej firmy.

W porównaniu ze swoim poprzednikiem, nowe aveo jest dłuższe o 4 cm oraz szersze i wyższe o 1 cm. Pojemność bagażnika nie zmieniła się i wynosi 220/980 l, ale dzięki temu wygospodarowano więcej miejsca w kabinie. Jednak samochód w wersji trzydrzwiowej jest przeznaczony dla osób, które niezbyt często muszą korzystać z tylnej kanapy.

Nadwozie wyróżnia się charakterystycznym wykrojem świateł, dużym, dwuczęściowym wlotem powietrza i wyraźnymi przetłoczeniami na nadkolach. Zmienił się także wygląd deski rozdzielczej, wykonanej z tworzywa lepszej jakości. W kabinie znajdziemy sporo praktycznych schowków na napoje i inne drobiazgi.

Gama silników obejmuje dwie nowe jednostki benzynowe: 1.2/84 KM i 1.4/101 KM. Ten ostatni silnik może współpracować także z automatyczną, 4-stopniową skrzynią biegów. Trzydrzwiowy hatch-back w najtańszej wersji kosztuje 35 350 zł. W standardzie otrzymamy: ABS, elektrycznie regulowane szyby, radiood-twarzacz CD z MP3, centralny zamek i poduszkę powietrzną kierowcy.

Droższa o 1200 zł wersja Base zawiera dodatkowo poduszkę powietrzną pasażera i poduszki boczne. Jest też możliwość zamówienia klimatyzacji (za 2800 zł). Natomiast system kontroli trakcji (ESP) nie jest dostępny w tym aucie nawet w opcji, a we wszystkich wersjach wyposażenia kierownica regulowana jest wyłącznie w pionie.

Najdroższe aveo, z silnikiem 1,4 l i automatyczną skrzynią biegów, w najbogatszej wersji LS, (skórzana, wielofunkcyjna kierownica, 15-calowe felgi aluminiowe, automatyczna klimatyzacja, tylny spoiler) - to wydatek rzędu 51 tys. zł

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na i.pl Portal i.pl