Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dziesięć razy wyższy rachunek za prąd

Karolina Kulaszewicz
Wezwanie do zapłaty ponad dwóch tysięcy złotych za zużytą energię otrzymał pan Czesław, mieszkaniec Gdańska. Wysokość rachunku zaniepokiła naszego czytelnika, ponieważ była dziesięciokrotnie wyższa niż zwykle.

Na szczęście okazało się, że pracownicy Energi popełnili błąd. - Kiedy otrzymałem rachunek, nie wierzyłem własnym oczom - wspomina pan Czesław. - Najpierw myślałem, że to po prostu błąd w druku. Dopiero gdy przyjrzałem się szczegółowym wyliczeniom okazało się, że rzeczywiście mam zapłacić ponad dwa tysiące złotych - denerwuje się czytelnik.
Gdańszczanin mieszka sam. Zwykle faktury, które otrzymywał za zużytą w ciągu sześciu miesięcy energię, nie przekraczały 250 złotych.
- Tak było od lat. Z kolei z rachunku, który otrzymałem w kwietniu wynikało, że zużyłem dziesięć razy więcej prądu niż zwykle - denerwuje się pan Czesław. - To po prostu niemożliwe.
Gdańszczanin sprawdził stan swoich liczników. Okazało się, że jest dużo niższy niż ten wskazany na fakturze.
- Zrobiłem zdjęcia, złożyłem reklamację i mam nadzieję, że sprawa zostanie szybko wyjaśniona, a firma skoryguje swój błąd - zaznacza czytelnik.
Z prośbą o wyjaśnienie zwróciliśmy się do rzecznika prasowego Energi, Beaty Ostrowskiej.
- Faktycznie, zaszła pomyłka. Nasz klient zgłosił reklamację dotyczącą wysokości faktury 30 kwietnia. Na jej rozpatrzenie mamy 14 dni, jednak już na początku tygodnia dokonaliśmy sprawdzenia odczytu licznika - wyjaśnia Beata Ostrowska.
Okazało się, że pan Czesław został obciążony fakturą według błędnego odczytu licznika.
- Dokonaliśmy korekty faktury, która zostanie do klienta wysłana pocztą. Za zaistniałą pomyłkę przepraszamy - zaznacza Beata Ostrowska.
Zdaniem rzecznika trudno rozstrzygnąć, z czego wynikał błąd. Być może pracownik spisujący licznik źle go odczytał lub błąd popełniła osoba wpisująca odczyt do systemu firmy.
- Przy tak dużej liczbie naszych odbiorców pomyłki się zdarzają. Są to jednak sytuacje bardzo rzadkie - zapewnia Beata Ostrowska.
Co powinien zrobić klient, który uważa, że źle odczytano jego licznik i nie zgadza się z wysokością faktury?
- W takim przypadku należy jak najszybciej skontaktować się z biurem obsługi klienta i zareklamować błędny odczyt - tłumaczy rzecznik prasowy koncernu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki