młodzi i film 2017

"Najpiękniejsze fajerwerki ever" [RECENZJA]. Nic nie musimy. Nawet umieramy na własnym zasadach

Aleksandra Terpińska swoimi poprzednimi krótki metrażami pokazała, że nie tylko jest sprawną reżyserką, ale przede wszystkim ma własnym pomysł na kino. Do tego zarówno „Święto zmarłych”, „Leszczu”, jak i chyba najdojrzalsza „Ameryka” były produkcjami zupełnie odmiennymi, co tylko udowadniało, że urodzona w 1983 roku pani reżyser nie zamierza się ograniczać i zamykać wyłącznie w jednej stylistyce. Jej pokazywany w Cannes, a następnie na festiwalu Młodzi i Film, obraz „Najpiękniejsze fajerwerki ever” jest tego jeszcze dobitniejszym przykładem.

10.05.2018Recenzje

Krzysztof Zanussi: Młode polskie kino jest bardzo żywe, ale też monotonne [WIDEO]

Jakiś czas temu mieliśmy przyjemność porozmawiać z Krzysztofem Zanussim, reżyserem takich filmów jak "Barwy ochronne", "Struktura kryształu" czy "Życie jako śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową". Wybitny twórca opowiedział nam o konkursie scenariuszowym "Przypadek", kondycji współczesnego polskiego kina, a także uchylił rąbka tajemnicy odnośnie do swojego nowego filmu.

02.07.2017Wywiad

"Diversion End". Policjant, prostytutki i złodziej w jednym jadą wozie [RECENZJA]

„Diversion End” to karkołomny projekt, o którym głośno jest już od 2014 roku. Grupa zajawkowiczów, pod przywództwem Michała Krzywickiego, postanowiła porwać się na realizację celowo kiczowatego filmu klasy B, w którym można przerzucać się odniesieniami do popkultury, produkcji Quentina Tarantino czy Nicolasa Windinga Refna, gdzie krew sika na wszystkie strony świata, a bohaterów napędza wóda, koks i dziki seks. Obraz swoją polską premierę miał na festiwalu Młodzi i Film 2017.

25.06.2017Recenzje

"Wieża". Architektoniczny musical i parada słodko-gorzkiej prawdy o nas samych [RECENZJA]

Po projekcji „Wieży” na festiwalu Młodzi i Film 2017 muszę przyznać jedno: jak dobrze, że polskie kino ma Karolinę Bregułę! Urodzona w 1979 roku artystka wizualna już jakiś czas temu filmem „Biuro budowy pomnika” pokazała, czego można spodziewać się po jej twórczości, ale „Wieża” (zrealizowana chronologicznie wcześniej) wydaje się być jeszcze bardziej abstrakcyjnym projektem. I całe szczęście.

22.06.2017Recenzje

"Koniec widzenia". Nutka niedomówienia i zachwycająca Zofia Domalik [RECENZJA]

Zaryzykuję stwierdzenie, że zrealizowanie dobrego filmu krótkometrażowego jest w pewien sposób trudniejsze od zrobienia pełnometrażowej produkcji. O ile w pełnym metrażu ma się czas na odpowiednie wyeksponowanie bohaterów oraz opowieści, tak krótkometrażowa historia musi być wyrazista i mieć sens na przestrzeni kilku minut. Wielu twórców sobie z tym nie radzi, ale Grzegorza Mołdę i jego „Koniec widzenia” nie bez przyczyny zaproszono na festiwal do Cannes.

22.06.2017Recenzje

"Solace". Wycieranie twarzy kinem artystycznym [RECENZJA]

Kino artystyczne to pojęcie długie i szerokie, pod którym może kryć się masa znaczeń. Dlatego nienawidzę, gdy twórcy szafują tym określeniem i wycierają sobie nim twarz, traktując je jako swoistą zasłonę dymną przed własną nieudolnością twórczą oraz brakiem pomysłów. Właśnie tak jest w przypadku filmu „Solace” w reżyserii Wojciecha Wojtczaka jr, który swoją premierę miał na festiwalu Młodzi i Film 2017.

21.06.2017Recenzje

Telemagazyn poleca

Hity dnia

Wszystkie hity »

Logowanie

Jeżeli nie posiadasz konta, zarejestruj się.

×