Wino

Wine, Wielka Brytania 2009

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Serial/Serial dokumentalny

Wino w telewizji

Opis programu

Twórcy trzyodcinkowej serii "Wino" przedstawiają historie trzech firm zajmujących się produkcją wina na skalę przemysłową. Reputacja jest dla nich rzeczą najważniejszą, bez której istnienie firmy byłoby niemożliwe. W 1. odcinku odwiedzamy winnice Château Margaux. Na początku lat siedemdziesiątych XX w. sława tego wina lekko przyblakła, jednak w 1976 roku winnice zostały wykupione przez André Mentzelopoulosa, Greka, właściciela 1600 spożywczych supermarketów we Francji. Ruch Mentzelopoulosa spowodował we Francji poważne zamieszanie, nagłówki największych gazet głosiły: "Grek w Médoc". Francuzom ciężko było pogodzić się z faktem, że jedna z najbardziej prestiżowych winnic przeszła w obce ręce. Jednak czas pokazał, ze wielkie pieniądze nowego właściciela i miłość do miejsca przyniosły renesans Château Margaux. Obecnie winnicą kieruje jego córka Corinne. Twórcy serii ukazują losy zbiorów z 2008 roku oraz próby dziedziczki wprowadzenia marki na rynki w Chinach, Hong Kongu i Indiach. Drugi odcinek to podróż do Republiki Południowej Afryki. Tamtejsze winnice przez lata zamieszek i niepokojów w kraju mocno ucierpiały, a wprowadzone w 1980 roku na RPA sankcje związane z utrzymywaniem się apartheidu były mocnym ciosem dla producentów trunku bogów. Bohaterami odcinka są Mark Solms oraz Diale i Malmsey Rangaka, trzy osoby, które próbują budować wizerunek RPA opierając go na doskonałych winach. W trzecim odcinku wracamy do Europy, do Wielkiej Brytanii. W Londynie na Piccadilly mieści się budynek należący do Berry Brothers, nowoczesnej organizacji, która zmieniła świat wina. Twórcy towarzyszą z kamerą dwóm handlowcom; jeden z nich usiłuje dobić targu z dostawcami, uzyskując możliwie najlepszą cenę, drugi zaś z miłości do wina postanawia zmienić miejsce zamieszkania.

Powiązane artykuły