Wyścig w Ridgeway

Wyścig Tums Fast Relief 500 będzie trzydziestą trzecią tegoroczną rundą NASCAR. Do końca sezonu pozostanie już tylko trzy starty, a o tytuł wciąż walczy kilku kierowców z Bradem Keselowskim na czele.

Czas trwania:60 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Sport/Nascar

Wyścig w Ridgeway w telewizji

Opis programu

Wyścig Tums Fast Relief 500 będzie trzydziestą trzecią tegoroczną rundą NASCAR. Do końca sezonu pozostanie już tylko trzy starty, a o tytuł wciąż walczy kilku kierowców. Na czele stawki znajduje się Brad Keselowski, który fotel lidera zawdzięcza w dużej mierze znakomitej jeździe na otwarcie Pogoni za Mistrzostwem. Tuż za nim kolejne pozycje zajmują: Jimmie Johnson z zaledwie siedmiopunktową stratą, Denny Hamlin, Clint Bowyer i Kasey Kahne. Ostatni z nich spisał się najlepiej z całej piątki w poprzedni weekend Hollywood Casino 400. Minął linię mety tuż za podium i nieznacznie zbliżył się do wyprzedzających go w klasyfikacji generalnej kierowców. W Kansas City zwyciężył Matt Kenseth i była to już jego druga wygrana w Pogoni - poprzednio nie miał sobie równych w Good Sam Roadside Assistance 500. Tuż za nim finiszował Martin Truex jr. Podium uzupełnił Paul Menard - był to jego najlepszy wyścig w sezonie. Teraz jednym z faworytów będzie nie spadający poniżej wysokiego poziomu Keselowski. Ewentualna wygrana bardzo zwiększyłaby jego szanse na mistrzostwo. Przed rokiem w Tums Fast Relief 500 zwyciężył Tony Stewart. Była to jego druga w karierze wiktoria w Ridgeway, poprzednio triumfował on na Martinsville Speedway w 2000 roku. W ostatnich latach w wyścigu najczęściej zwyciężał Jimmie Johnson. Między 2004 a 2008 rokiem wygrywał on czterokrotnie. Schedę po nim przejął z kolei Denny Hamlin - najlepszy w 2009 i 2010 roku. Tums Fast Relief 500 to jeden z najstarszych wyścigów serii NASCAR. Od 1957 roku rozgrywany jest on na dystansie 263 mil, a najlepsi kierowcy pokonują trasę w niecałe cztery godziny. W ostatnich latach trzykrotnie (2007, 2008 i 2009) zdarzało się, że trasa była dłuższa o kilka okrążeń, spowodowane było to pojawieniem się na torze zielonej flagi. W latach pięćdziesiątych wyścig dwukrotnie skracano ze względu na zapadające ciemności, dwa razy kierowcy rywalizowali też na krótszym dystansie z powodu zbyt silnych opadów deszczu (ostatnio w 1976 roku).