- streszczenia odcinków

OPTA, Wrocław, 2016

Sezon 2

  • W drugim sezonie zaprezentowano dziewięć firm. Siedem z nich będzie walczyć o sto tysięcy złotych. Rywalizację rozstrzygną eksperci: Cezary Szymanek, Katarzyna Twarowska oraz Wojciech Dembiński.

  • Firma OPTA specjalizuje się w szkoleniach menedżerskich, sprzedażowych, negocjacyjnych oraz z zakresu umiejętności osobistych i doradztwa. Właścicielki chciałyby rozwinąć działalność w Internecie.

  • Właściciele przedszkola niepublicznego "Magia" w Warszawie borykają się problemem, jakim jest nierentowność związana ze zbyt małą liczbą dzieci uczęszczających do przedszkola.

  • Firma MEGAN, zajmująca się dystrybucją sprzętu laboratoryjnego, boryka się ze zbyt niską sprzedażą w stosunku do proponowanego asortymentu oraz brakiem wykwalifikowanych pracowników.

  • Firma Fructoplant istnieje od 9 lat, zajmuje się głównie produkcją drzew owocowych i ozdobnych, krzewów owocowych, a także róż. Problemem branży jest sezonowość.

  • Firma BIU z Katowic zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą odzieży dla kobiet z obfitym biustem. Boryka się z problemami logistycznymi i brakiem wykwalifikowanego personelu.

  • Znajdująca się w Poznaniu firma Eugenius istnieje od 3 lat. Mimo że zdobywa kolejnych klientów, sprzedaż oświetlenia rozwija się zbyt wolno, by w oczekiwanym czasie przynieść zyski.

  • Cukiernia Ice Berg w Szczecinie sprzedaje lody własnej produkcji, a także wytwarza je na zamówienie kontrahentów z zewnątrz. Właściciele borykają się z problemem niskiej sprzedaży.

  • Hexagon to certyfikowany dystrybutor drukarek 3D oraz dostawca materiałów eksploatacyjnych do druku 3D. Głównymi problemami są brak wykwalifikowanego personelu oraz niski poziom sprzedaży.

  • Centrum Druku Futura w Białymstoku funkcjonuje od 2002 r. Mimo szerokiego wachlarza usług przedsiębiorstwo nie przynosi wystarczających dochodów. Właściciel uważa, że trzeba lepiej zorganizować pracę.

  • Wrocławska firma OPTA od 5 lat zajmuje się tzw. miękkimi szkoleniami. Specjalizuje się w szkoleniach menedżerskich, sprzedażowych, negocjacyjnych oraz z zakresu umiejętności osobistych (wystąpienia, prezentacje, zarządzanie czasem, kreatywność) i doradztwa. Klienci chwalą je za wysoki poziom szkoleń i uważają współpracę za bardzo udaną. Uczestnicy szkoleń polecają OPTĘ swoim znajomym i zaprzyjaźnionym firmom. Współwłaścicielki znały się i działały w branży szkoleniowej już wcześniej. Firma zarabia na siebie i ma stałych klientów, jednak nie może się wybić na rynek ogólnopolski. Ponadto w tej branży istnieje sezonowość. Szkolenia są zamawiane w określonych porach roku, a przez około 3 miesiące bywają przestoje. Właścicielki chciałyby rozwijać firmę w internecie poprzez sprzedaż własnych filmów szkoleniowych. W przyszłości chciałyby też stworzyć portal szkoleniowy.

  • Szkolnictwo. Przedszkole niepubliczne "Magia" w Warszawie. Właściciele tego przedszkola są jednocześnie jego pracownikami. Ich firma jest ich pasją, naprawdę kochają dzieci i swoje przedszkole. Ich największym problemem jest nierentowność związana ze zbyt małą liczbą dzieci w przedszkolu.

  • MEGAN Sprzęt laboratoryjny, firma z siedzibą w Gliwicach. Dystrybutor wyposażenia laboratoryjnego oraz wytwórnia szkła laboratoryjnego na indywidualne zlecenie klienta. Firma boryka się ze zbyt niską sprzedażą w stosunku do wielkości proponowanego asortymentu oraz brakiem wykwalifikowanych pracowników.

  • Szkółkarstwo Gąbin Fructoplant to firma stworzona na bazie doświadczeń wielu pokoleń sadowników. Istnieje od 9 lat. Fructoplant zajmuje się głównie produkcją drzew owocowych i ozdobnych, krzewów owocowych i ozdobnych, a także róż. Współpracuje z wieloma dużymi sieciami handlowymi i głównie przez nie ich rośliny trafiają do klienta indywidualnego, czyli do hobbistów. To właśnie dla nich firma stworzyła serwis doradztwa ogrodniczego InMyGarden, dzięki któremu nawet kompletny laik może się dowiedzieć jak sadzić i pielęgnować zakupione rośliny. Ponadto firma współpracuje z sadownikami, dla których ma specjalną ofertę. Problemem w tej branży jest sezonowość, gdyż klienci kupują sadzonki w ciągu dwóch szczytów w ciągu roku, kiedy to zwykle sadzi się sadzonki. Przez resztę roku firma przygotowuje się do kampanii. Właściciele chcieliby, aby ten czas był także wykorzystany, aby móc sprzedawać rośliny przez cały rok. Wpadli na pomysł, aby rośliny sprzedawać przez internet, aby klienci indywidualni mogli je kupować np. na prezenty.

  • BIU BIU Firma odzieżowa Katowice zajmująca się projektowaniem, produkcją i sprzedażą odzieży dla kobiet z obfitym biustem. Pani Kinga sprzedaje swoją odzież na całym świecie, ale najwięcej stałych i wiernych klientek ma w Polsce. Konkurencji właściwie nie ma. Największym problemem w firmie jest chaos związany z dostawami materiałów i brakiem wykwalifikowanego personelu.

  • Mieszczący się w Gdańsku klub fitness nie przyciąga nowych klientów. Sale często są puste przed południem, a dochody są nierównomierne. Mentorem właścicielki zostanie Mariusz Pudzianowski.

  • Firma Fructoplant istnieje od 9 lat, zajmuje się głównie produkcją drzew owocowych i ozdobnych, krzewów owocowych, a także róż. Problemem branży jest sezonowość.

  • Hexagon to certyfikowany dystrybutor drukarek 3D oraz dostawca materiałów eksploatacyjnych do druku 3D. Głównymi problemami są brak wykwalifikowanego personelu oraz niski poziom sprzedaży.

  • Mieszczący się w Gdańsku klub fitness nie przyciąga nowych klientów. Sale często są puste przed południem, a dochody są nierównomierne. Mentorem właścicielki zostanie Mariusz Pudzianowski.

Nowsze

Ocena społeczności: - Głosów: 0

Firmowe ewolucje w telewizji

ZwińRozwiń

Logowanie

Jeżeli nie posiadasz konta, zarejestruj się.

×