Listy z Rosji

Polska 2017

Przedstawienie obrazuje społeczne i psychologiczne realia XIX-wiecznej Rosji, zaobserwowane i opisane przez francuskiego podróżnika Astolphe'a de Custine'a w książce "Listy z Rosji".

Reżyseria:Wawrzyniec Kostrzewski

Czas trwania:89 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Teatr/Spektakl teatralny

Listy z Rosji w telewizji

Galeria

Listy z Rosji - Program
Listy z Rosji - Program
Listy z Rosji - Program
Listy z Rosji - Program
Listy z Rosji - Program
  • Listy z Rosji - Program
  • Listy z Rosji - Program
  • Listy z Rosji - Program
  • Listy z Rosji - Program
  • Listy z Rosji - Program
  • Piotr Adamczyk

    jako Astolphe de Custine

  • Adam Ferency

    jako Car

  • Jerzy Schejbal

    jako Książę K.

  • Halina Łabonarska

    jako Caryca

  • Andrzej Mastalerz

    jako Francuski Przyjaciel

  • Grzegorz Małecki

    jako Rosyjski Przyjaciel

  • Wojciech Suleżycki

    Zdjęcia

  • Piotr Łabonarski

    Muzyka

  • Wawrzyniec Kostrzewski

    Reżyseria

  • Jakub Motylewski

    Montaż

  • Aneta Suskiewicz

    Scenografia

  • Agata Przybył

    Scenografia

Opis programu

Markiz Astolphe de Custine (1790 - 1857), francuski pisarz i podróżnik w swoich "Listach z Rosji" pisał o czasach panowania Mikołaja I. Dziennik z podróży po Imperium Rosyjskim stał się wydarzeniem literacko - politycznym zachodnich stolic. De Custine spotkał się nie tylko z całą elitą ówczesnej Rosji - przyjął go nawet sam imperator - lecz także rozmawiał ze zwykłymi mieszkańcami największej absolutystycznej monarchii świata: mieszczanami, robotnikami, nawet więziennymi strażnikami. Efekt tych doświadczeń był porażający. Dokonana przez Wawrzyńca Kostrzewskiego dla Teatru TV adaptacja tego swoistego reportażu, w niezwykle dojmujący, a jednocześnie wyrafinowany artystycznie sposób, oddaje społeczny i psychologiczny klimat rzeczywistości, którą zobaczył i opisał francuski podróżnik. Spektakl w swojej formie przypomina najlepsze lata Teatru TV, poprzez umiejętność połączenia współczesnej narracji telewizyjnej ze środkami wyrazu klasycznej metafory teatralnej. Jednakże co najważniejsze - widz ma okazję zobaczyć sztukę o czasach naszych, i o Rosji takiej, jaką ona była i będzie zawsze. Po jej obejrzeniu nikt już nie spojrzy na międzynarodowe newsy tym samych wzrokiem, co przedtem.