Miłość na Krymie
Polska 1998
Telewizyjna wersja przedstawienia Teatru Współczesnego. Ukazuje skomplikowane związki uczuciowe pomiędzy bohaterami, niespełnione aspiracje i nadzieje.
Reżyseria:Erwin Axer
Czas trwania:106 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Teatr/Spektakl teatralny
Miłość na Krymie w telewizji
Galeria
Jacek Mikołajczak
jako Siejkin
Ewa Gawryluk
jako Borodina
Zbigniew Zapasiewicz
jako Zachedryński
Krzysztof Kowalewski
jako Czelcow
Marta Lipińska
jako Czelcowa
Adam Ferency
jako Wolf
Erwin Axer
Reżyseria
Alicja Janowska
Montaż
Jacek Galica
Montaż
Renata Zygmunciak
Montaż
Ewa Starowieyska
Scenografia
Opis programu
Prezentowany spektakl jest telewizyjną wersją przedstawienia Teatru Współczesnegow znakomitej obsadzie. Pierwsza w dorobku Sławomira Mrożka sztuka epicka rozgrywa się na Krymie w Rosji i w syntetycznym skrócie pokazuje, co stało się z ludźmi i rzeczywistością, w której żyją, w ciągu XX wieku. Akt pierwszy toczy się w roku 1910, drugi - w 1928, trzeci dzieje się około 1990 roku, przy czym upływ czasu pomiędzy aktami jest selektywny, jedne postaci starzeją się, inne nie. Co ciekawe, nie starzeją się ci, którzy naprawdę kochają - Tatiana, Zachedryński, Siejkin... Skomplikowane związki uczuciowe pomiędzy bohaterami, nie spełnioneaspiracje i nadzieje, nastrój smutku i nostalgii przywodzą na myśl dzieła Czechowa. "Ja naprawdę chciałem współbrzmieć z Czechowem" - przyznał autor. Iwan Zachedryński, "osobistość niejasna", bez wzajemności kocha Tatianę. Ma 50 lat, przenikliwy umysł, błyskotliwą inteligencję i dowcip. Kiedyś ponoć był poetą, teraz bryluje w miejscowym towarzystwie. Tatiana Borodina, młoda nauczycielka, jest zakochana w posępnym poruczniku Siejkinie, on z kolei kocha Lily, również nieszczęśliwie, bo ambitna aktoreczka wychodzi za mąż za niemieckiego budowniczego kolei Wolfa. Oni, a także kupiec Czelcow z małżonką, nieśmiertelną "kobietą interesu", spotykają się z wytwornym salonie, snują niespieszne rozmowy przy herbatce z samowara, przy wtórze gitary. Akt drugi to jużrok 1928, okres "zamordyzmu, który bierze za mordę nie tylko ciało, ale i duszę", czas triumfubiurokratów, donosicieli i szantażystów. Akt trzeci to współczesność - rozpad sowieckiego imperium, wyprzedaż narodowych symboli, rozpanoszenie się miejscowych mafii. Bezradni ludzie czekają na statek, który zabierze ich do mitycznej Ameryki.