Zabójcza pewność

Polska 2015

Bezrobotny aktor zgadza się na propozycję niepełnosprawnej Elizabeth. Mężczyzna ma przeczytać sztukę, którą kobieta sama napisała. Wkrótce Michael odkrywa podobieństwo między fikcją a rzeczywistością.

Reżyseria:Mariusz Malec

Czas trwania:57 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Teatr/Spektakl teatralny

Zabójcza pewność w telewizji

Galeria

Zabójcza pewność - Program
Zabójcza pewność - Program
Zabójcza pewność - Program
Zabójcza pewność - Program
Zabójcza pewność - Program
  • Zabójcza pewność - Program
  • Zabójcza pewność - Program
  • Zabójcza pewność - Program
  • Zabójcza pewność - Program
  • Zabójcza pewność - Program
  • Magdalena Cielecka

    jako Elizabeth

  • Grzegorz Małecki

    jako Michael

  • Aleksandra Prykowska

    jako asystentka Elizabeth

  • Andrzej Milanowski

    Muzyka

  • Beata Barciś

    Montaż

  • Jan Holoubek

    Zdjęcia

  • Mariusz Malec

    Reżyseria

Opis programu

Psychologiczny thriller współczesnego angielskiego dramatopisarza, scenarzysty telewizyjnego, Marcusa Lloyda (rocznik 1965). Sztuka "Dead Certain" została napisana w 1999 r. To klasyczny mroczny thriller, trzymający widza w napięciu i niepewności od pierwszej sceny aż do szokującego zakończenia. Kiedy kolejny raz wydaje się, że rozwiązanie zagadki jest już oczywiste, znowu następuje zaskakujący zwrot akcji. Debiutancka sztuka teatralna Lloyda została umiejscowiona w Londynie i rozgrywa się podczas jednego spotkania dwojga protagonistów: byłej baleriny Elizabeth oraz przystojnego, charyzmatycznego i młodego Michaela. Ona - po wypadku samochodowym porusza się na wózku inwalidzkim, on - bezrobotny aktor - popadł w nałóg alkoholowy. Niepełnosprawna była baletnica zaprasza Michaela do swego domu, oferując sowite wynagrodzenie za przeczytanie sztuki, którą sama napisała. Michael chętnie przyjmuje zlecenie, ale szybko pożałuje swej decyzji. Początkowo wszystko przebiega normalnie. Ich spotkanie nie budzi niepokoju aktora. Z czasem jednak zaczyna uświadamiać sobie, że Elizabeth prowadzi z nim jakąś przedziwną psychologiczną grę. W miarę zagłębiania się w treść sztuki, z przerażeniem odkrywa zaskakujące podobieństwo między scenariuszową fikcją a rzeczywistymi wydarzeniami z własnego życia. Zaczyna nawet zadawać sobie pytanie czy nie postradał zmysłów. Michael czuje się osaczony przez gospodynię, coraz bardziej staje się dla niego jasne, że znalazł się w pułapce, z której nie ma już odwrotu. Tymczasem pętla założona wokół szyi Michaela, zacieśnia się coraz mocniej. A Elizabeth żartuje sobie z niego, kpi, manipuluje jego emocjami, budzi w nim gniew. Z pewnego siebie faceta, aktor przeobraża się we wrak człowieka. Sztuka Marcusa Lloyda okazała się świetnym materiałem na zbudowanie pełnego napięcia thrillera, w którym oodtwórcy głównych postaci dają prawdziwy popis gry aktorskiej.