Discovery świętuje 30 urodziny

Discovery niezmiennie od 30 lat spełnia swoją obietnicę - opowiada niezwykłe historie, przedstawia wyjątkowych ludzi i życie zwierząt oraz zabiera swoich widzów w najpiękniejsze zakątki świata.

Multimedia

17 czerwca to data szczególnie ważna dla Discovery Communications, największego nadawcy płatnej telewizji na świecie. Dokładnie 30 lat temu wizjoner John Hendricks uruchomił pierwszy na świecie kanał telewizyjny, poświęcony programom dokumentalnym i tym samym zapoczątkował historię międzynarodowego koncernu medialnego.

W ciągu 30 lat Discovery stało się największym nadawcą płatnej telewizji na świecie, docierając do 3 mld widzów w ponad 220 państwach. Od 1989 roku, kiedy to Discovery Channel zadebiutował jako piewszy, międzynarodowy kanał dokumentalny, dostępny w Europie i poza nią, koncern dokonywał sukcesywnie ekspansji na kolejne rynki, wprowadzał nowe marki, formaty i gatunki programowe. Obecnie szerokie portfolio nadawcy obejmuje poza Discovery Channel, takie kanały, jak Animal Planet, TLC, czy Eurosport – wiodący europejski kanał sportowy. Pozycja lidera kategorii dokumentalnej motywuje do dalszego rozwoju i przekazywania od początku zakorzenionych wartości, które wyrażają się w słowach – zadziwiać, inspirować i edukować. Kontynuując swoją misję, Discovery rocznie inwestuje łącznie 2 mld dolarów w ofertę programową, w tym takie formaty, jak „Racing Extinction”, „Life of Dogs”, czy „Harley Davidson”, a także wiele produkcji lokalnych, również realizowanych w Polsce.

Discovery Channel przebył długą drogę od momentu emisji pierwszego w historii programu - „Iceberg Alley”, która miała miejsce 17 czerwca 1985 roku i przyciągnęła przed telewizory blisko 156 tysięcy amerykańskich widzów. Dzisiaj to najszerzej dystrybuowana stacja na świecie, docierająca do 450-milionowej widowni. Chociaż wybór kanałów dokumentalnych jest o wiele większy niż 30 lat temu, Discovery Channel pozostaje nadal numerem jeden dla widzów w USA i na świecie.

  • Discovery inspiruje od pokoleń, budząc w nas wszystkich ciekawość świata, ciągłą potrzebę odkrywania i zadawania pytań na temat otaczającej rzeczywistości – zauważa Olgierd Dobrzyński, Country Manager Central Europe, Discovery Networks CEEMEA. - To właśnie ta ciekawość i chęć dzielenia się niezwykłymi historiami motywują nas każdego dnia do tworzenia jeszcze lepszej oferty programowej. Jesteśmy przekonani, że najciekawsze wyzwania i przygody wciąż są przed nami.

Komentarze

Skomentuj
  • Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin.

Telemagazyn poleca

Hity dnia

Wszystkie hity »


Logowanie

Jeżeli nie posiadasz konta, zarejestruj się.

×