"Zajrzeć w kosmos" - premiera już 5. marca w BBC Knowledge [WIDEO]

BBC Knowledge ma przyjemność zaprosić na program "Zajrzeć w kosmos" zrealizowany specjalnie na zlecenie BBC Worldwide Channels.

Multimedia

Premiera 5 marca o 22.00 wyłącznie w BBC Knowledge.   Powstał on na bazie dorocznego wydarzenia telewizyjnego prezentowanego w Wielkiej Brytanii na antenie BBC Two - programu Stargazing Live. Dzięki niemu widzowie mogą podziwiać nocne niebo, nie ruszając się sprzed telewizorów!

Prezenterami programu są profesor Brian Cox oraz komik Dara O'Briain. W ich towarzystwie widzowie będą mogli zajrzeć w kosmos, poznać najnowsze odkrycia na temat wszechświata i dowiedzieć się, od czego należy zacząć przygodę z astronomią. Gospodarze i goście programu odkryją przed nami tajemnice nieba - a przy okazji odpowiedzą na wiele wielkich pytań dotyczących kosmosu i miejsca człowieka we wszechświecie.

Stworzony z myślą o międzynarodowej widowni BBC Worldwide program Zajrzeć w kosmos składa się z trzech pięćdziesięciominutowych odcinków. Nadawane będą one z pomieszczeń kontrolnych obserwatorium Jodrell Bank, które znajduje się w Cheshire, w Wielkiej Brytanii. Obserwatorium jest częścią Jodrell Bank Centre for Astrophysics przy Uniwersytecie Manchesteru i dysponuje kilkoma potężnymi teleskopami radiowymi.

Każdy z odcinków porusza inne zagadnienia - przekonamy się, jaka jest dziś nasza wiedza o Marsie, Wielkim Wybuchu oraz o Ziemi. Dara O Briain i profesor Brian Cox prowadzić będą fragmenty programu ze studia w Jodrell, zaś Mark Thompson i Liz Bonnin będą raportować z różnych miejsc na świecie. Pod koniec każdego odcinka zaproszeni do programu goście - astronauta, naukowiec i celebryci- wezmą udział w zagorzałej dyskusji na temat przedstawiaoych odkryć i teorii.