Netflix. Koszmar widzów się spełni? Reklamy w serwisie mogą pojawić się szybciej, niż myśleliśmy

Barbara Trojanowska
Barbara Trojanowska
fot. materiały prasowe Netflix
fot. materiały prasowe Netflix
Reklamy na Netfliksie to tylko kwestia czasu - nie wiadomo tylko, jakiego dokładnie. Serwis planował wprowadzenie reklam w ciągu 1-2 lat, jednak najnowsze nieoficjalne doniesienia wskazują na to, że zmian na platformie streamingowej można spodziewać się jeszcze w 2022 roku. Na czym dokładnie mają polegać?

Koszmar widzów się spełni? Reklamy w serwisie mogą pojawić się szybciej, niż myśleliśmy

Netflix to gigant pośród serwisów streamingowych. Od lat cieszy się on ogromnym zainteresowaniem wśród użytkowników na całym świecie. Widzów do tej pory przyciągał szeroki wybór znanych filmów i seriali, ale także tytułów oryginalnych. Wszyscy specjaliści spodziewali się kolejnego wzrostu wśród osób korzystających z platformy.

Niedawno okazało się jednak, że Netflix pierwszy raz od lat zanotował spory spadek liczby klientów. O szczegółach kwartalnego raportu serwisu pisaliśmy już w naszym wcześniejszym tekście.
Problemy z utrzymaniem dotychczasowej pozycji wiążą się z rosnącą konkurencją w postaci m.in. HBO Max i Disney+. Ponadto, serwis wciąż nie poradził sobie z problemem współdzielenia kont przez użytkowników z różnych gospodarstw domowych, co powoduje znaczne straty w zarobkach firmy. Niewątpliwie w pozyskiwaniu popularności nie pomaga także wysoka cena miesięcznej subskrypcji, która w pakiecie standardowym wynosi 43 zł. Od dawna krążą informacje o tym, że jednym ze sposobów na poradzenie sobie z kłopotami finansowymi, miałoby być wprowadzenie reklam w serwisie. Niedawno jednak okazało się, że spekulacje te mogą już wkrótce stać się faktem.

"New York Times" napisał niedawno o wewnętrznej notatce zarządu Netfliksa do pracowników, w której pojawia się informacja, że reklamy mogą zostać wprowadzone w serwisie jeszcze w ostatnim kwartale 2022 r. Plan wprowadzenia reklam miał być rozpisany na minimum rok, jednak niesprzyjające dla firmy okoliczności mogły przyspieszyć tę decyzję. Zmiana w serwisie nie musiałaby dotknąć jednak wszystkich użytkowników platformy. Chodziłoby o wprowadzenie nowego pakietu, który byłby tańszy niż te obecnie proponowane, ale w zamian zakładałby konieczność wyświetlania reklam. Pozostałe pakiety według nieoficjalnych informacji mają pozostać niezmienione. Rzeczniczka prasowa Netfliksa nie skomentowała jeszcze sprawy, czekamy też na oficjalne potwierdzenie informacji. Już teraz można spodziewać się, że reklamy na Netfliksie to tylko kwestia czasu.

Sprawdź program tv na stronie Telemagazyn.pl

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na telemagazyn.pl Telemagazyn